dissabte, 12 d’abril del 2014

Avaluació de les 2es Jornades de rol


Un cop acabades les jornades i recollides l’enquestes toca fer avaluació de com han anat, que hem fet bé i que hem de millorar per fer unes jornades millors l’any que ve. Les nostres conclusions son aquestes:

OBJECTIUS:

En termes generals creiem que hem aconseguit tots els objectius.

Tractar d’oferir qualitat, no quantitat: Les enquestes de satisfacció i comentaris dels assistents ens remarquen que oferim una bona o molt bona qualitat d’activitats.


Oferir activitats diferenciades d’altres jornades: La xerrada sobre jocs de rol i educació i la partida de rol per nens son actes innovadors dins del panorama de les jornades, han estat molt valorades  i hem de seguir oferint activitats diferents a només jugar.

Recolzar autors i editors: Enguany hem ofert un espai per autors i editors que ha tingut força èxit d’assistència i satisfacció per els participants. Tots els col·laboradors s’han sentit molt a gust i han pogut mostrar el seu material. Tot i això creiem que és possible fer quelcom més tant a nivell organitzatiu durant les jornades com posteriorment. Per aquest motiu obrirem un blog del club per ressenyar les partides i jocs dels autors/editors i així ajudar a la seva difusió.

Tenir un compromís local oferint sempre al menys una partida ambientada a Tarragona: L’objectiu de compromís local l’hem assolit per fortuna en ambientar-se la partida d’Etern Estiu a Tarragona per iniciativa del Quim de Maqui Edicions. Hem de reconèixer que ens vam oblidar de fer-ho nosaltres. Ho hem de tenir més en compte de cara l’any que ve.  

Ser uns bons amfitrions: Aquest objectiu s’ha assolit plenament amb totes les accions destinades a fer sentir còmodes i còmplices als assistents. La planificació de l’encarregat de rebuda, tenir un missatge elaborat, les magdalenes casolanes, la resta de càtering i la bona disposició de tots nosaltres han aconseguit un alt grau de satisfacció per part dels assistents, i com a proba d’això tenim dos membres més i les felicitacions de molts d’ells. Tot i això encara podem fer una mica més.

Avaluar les jornades de manera seriosa: Amb l’enquesta de satisfacció, reunió i comunicacions, i els documents creats, aquest objectiu serà assolit.

ALTRES ASPECTES:

Assistència: Tot i tenir més assistents que l’any passat al vespre hi havia poca gent externa al club. Això va com va, l’any passat a la tarda hi va haver menys gent. En tot cas enguany no ens ha calgut anular cap partida, així que podem estar prou contents.

Difusió: La difusió de les jornades ha estat més seriosa i àmplia que l’any passat. Hem tingut presencia a mitjans de comunicació digitals i en paper, a més a més de diverses xarxes socials. Es va elaborar una nota de premsa per la comissió de comunicació i es van repartir més cartells que l’any passat. Tot i això la premsa i cartelleria no han produït cap visita o si més no significativa. Tot i això creiem que hem de seguir utilitzant aquesta forma de difusió esperant aconseguir més resultats un altre any.

Les xarxes socials i els perfils personal d’un membre del club han esdevingut el principal medi de difusió de les jornades i hauríem de potenciar aquest aspecte. Es proposa crear més perfils de xarxes socials i un blog per tenir un espai més obert a la xarxa que una pàgina de facebook.
Ens plantegem a més a més que durant les següents jornades un membre s’encarregui de gestionar en temps real els actes que anem realitzant sobretot a Facebook i twitter (amb un hashtag també), de cara a poder oferir el que estem realitzant a aquelles persones que dubten si venir o no i inclinar la balança cap a la seva assistència.

Descartem adreçar-nos directament a les associacions de la mateixa ciutat o ciutats veïnes, no volem fer que es sentin compromesos o que es generi una relació de “deute” per assistir en les diferents jornades.

Es proposa fer cartellera a instituts i alguna partida temàtica per joves i potser anunciar-ho també a altres llocs (BCN)

Hem d'intentar sortir a les agendes cultures de Tarragona Cultura.

Instruccions per arribar: Creiem que es un tema que està controlat ja.

Dates: El mateix dia de les jornades van haver moltes activitats a Tarragona i potser ens van perjudicar tant en assistència, com en presencia a medis, com en la facilitat per aparcar als assistents. La pròxima vegada farem una recerca ràpida a internet per veure si el dia triat té grans esdeveniments també programats pel mateix dia, tot i que probablement no estiguin anunciats encara.
Valorem que l’abril es un més molt inestable meteorològicament per poder disposar de la terrassa com espai  i per això creiem que seria convenient traslladar les dates de ls jornades a finals de maig o principis de juny de cara a l’any que ve. 

Horaris: Creiem que han estat molt correctes. Hem aconseguit complir els horaris i mantenir unes pauses que no fessin sentir ni a organitzadors ni assistents estressats.  Descartem fer les jornades en diumenge per la impossibilitat d’acabar les partides del vespre massa tard, i per tenir un dia per poder descansar els organitzadors.

Espais: Creiem que podem aprofitar més la terrassa, com espai per fumadors com a mínim, però sobretot per fer partides més confortables que a la sala petita del club o inclús organitzar més coses. Potser caldrà alguna mena de para-sol. Cal senyalitzar les papereres.

Activitats extres: Valorem molt positivament les activitats.

Partides de rol amb nens: Creiem que no vam tenir en compte que la partida amb nens/e necessita la presència dels seus pares durant una estona per que el nen/a es senti segur. Ens agradaria continuar fent aquest tipus d’activitat. Com no veiem possible poder realitzar cada any una activitat paral·lela que permeti interessar als pares mentre els seus fills juguen creiem que hauríem de modificar el format per que els nens/es juguessin amb sons pares.

Xerrada: Hem de seguir oferint alguna, cada any amb una temàtica diferent. Pensem que es podria intentar aconseguir que algun autor ens parles del procés de creació d’un joc, o que editors, il·lustradors i maquetadors també poguessin participar. De la mateixa manera creiem que es podria intentar aconseguir fer xerrades que transcendeixin del rol però tinguin quelcom a veure: narrativa, creació de personatges, etc. Es podria buscar complicitats amb altres associacions.

Càtering: Creiem que es un dels punts forts i diferenciadors de les jornades. Oferir als nostres assistents un càtering gratuït i volem mantenir-ho. Enguany a més a més ha assolit una nova cota de qualitat amb les magdalenes casolanes. La quantitat va ser molt correcta, no va faltar i a penes va sobrar. Cal felicitar al responsable. De cara al pròxim any estaria molt bé aconseguir una nevera portàtil per tenir begudes fresques, sobretot si la partida es fa al maig o juny.

Enquesta: A diferència de l’any passat enguany les enquestes han estat presencials el que ens ha permès aconseguir més opinions, tot i així la qualitat dels comentaris respecte a l’enquesta a internet de les primeres jornades ha baixat. El model d’enquesta s’ha de millorar per aconseguir un punt mig on quantitat i qualitat vagin de la mà. Hem d’incloure a l’enquesta altres aspectes com l’ambient, la rebuda i potenciar amb preguntes independents que senyalin els punts forts i punts febles de les activitats i jornades en general. Dins del camp de com s’han assabentat els assistents de les jornades hem d’incloure la cartelleria. El camp de la facilitat per arribar creiem que es pot suprimir.

Hauríem d’afegir un apartat de quines altres activitats voldrien que organitzèssim.




Idees per les pròximes jornades:
Fer-nos una samarreta pels membres del club i així ser clarament identificats. Creiem que ajudaria a identificar als organitzadors dels assistents i fer més fàcil que aquests últims poguessin adreçar-se a naltros. A més a més, mola tenir una samarreta del club. Un membre del club diu que podria aconseguir-les a molt bon preu e inclús podríem regalar alguna als col·laboradors per la seva presencia, ho podem valorar.

Per recolzar més a autors i editors creiem que seria interessant abans de les partides de la tarda donar uns minuts per explicar quelcom del seu joc, editorial etc. a tots els assistents. Creiem que no es menjaria massa temps de la partida doncs ho han d’explicar igualment als jugadors a la taula i d’aquesta manera tots els assistents sortirien coneixent els jocs i/o editorials que han vingut. 

Creiem que un dels punts més forts de les jornades ha estat l’ambient familiar i amigable. Hem de posar empeny en mantenir aquest ambient i hem d’incloure l’avaluació de l’ambient a les enquestes de satisfacció.
Estan sorgint alguns problemes amb el vídeo, per la pròxima vegada hauríem de fer una proba de vídeo abans.

El dinar amb autors, editors i amics del club va ser un dels grans moments de les jornades. Creiem que es important mantenir aquest espai de dinar tot i sent (i continuarà sent) un acte extraoficial.  Ens plantegem la possibilitat de fer-lo nosaltres a la terrassa. 

Creiem que hem d’aconseguir millorar l’organització del sopar d’alguna manera. Que dos membres del club hagin d’esperar sols que ens facin el sopar a tots i portar-lo després no es el millor. Hem de pensar una formula millor.

Estaria molt bé que alguna partida la dirigís una dona.

Es pot plantejar un rol en viu. 

Es pot plantejar una altra xerrada a la tarda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.